3 PETUA HILANGKAN JERAGAT YANG SANGAT MUDAH!

Mengalami masalah jeragat?

Assalammualaikum & Salam Sejahtera.


Setiap hari, pasti kita ada melihat cermin untuk melihat wajah kita. Betul kan? Hehe...mesti anda ada perasan keadaan kulit anda kan?. Ada nampak jeragat kan? Itu tanda kulit tidak sihat & anda perlu ambil tindakan.

Jika tiada jeragat, Alhamdulillah.  Namun, jika ia kasar atau nampak tidak bermaya, ia juga tanda kesihatan kulit sudah terjejas. Yang tu, saya kongsikan di entri yang lain.

Bagi anda yang mengalami masalah jeragat, anda perlu tahu dahulu punca timbulnya masalah jeragat ini. Selesaikan punca masalah, InsyaAllah selesailah masalah yang berkaitan. Seterusnya, Ikuti petua hilangkan jeragat yang saya kongsikan dibawah.


PUNCA JERAGAT

Antara punca jeragat adalah;

1. Sinaran UV dari matahari & lampu

Sinaran UV yang tembus ke kulit akan memyebabkan kulit memberi reaksi dengan menghasilkan pigment berwarna hitam. Ini bertujuan menghalang kemasukan lebih banyak UV ke dalam kulit. Maka, wajah akan timbul tompok hitam. Sinaran UV juga terhasil dari lampu kalimantang,  maka anda yang kerja ofis pun ada potensi untuk masalah jeragat. 

2. Stress / Tekanan

Masa kini, kita memang tak dapat lari dari tekanan atau stress. Tak kira di rumah atau tenpat kerja, stress itu wujud. Stress boleh menyebabkan peningkatan radikal bebas seterusnya mengganggu sistem badan. Ini boleh menyebabkan kulit menjadi kusam, timbul tompok hitam & jerawat.

3.  Pencemaran

Kita tidak dapat lari dari persekitaran yang tercemar. Asap kenderaan, asap kilang, cecair pencuci, racun & sebagainya dari sekeliling kita menjadikan persekitaran tercemar.  Ini mengakibatkan peningkatan radikal bebas & juga liang roma tersumbat. Tompok hitam boleh terhasil begitu juga dengan jerawat.


PETUA HILANGKAN JERAGAT

1. Minum 1 sudu besar Polifenol pada waktu pagi.

2. Ambil 3 sudu besar Vitamin B semasa sarapan.

3. Bancuh 1 sudu besar kolagen di waktu malam.


Haaa....pasti anda terfikir, "Alamak...betul ke petua ni? Macam pelik je...?!"


Hehe...betul la. Ini betul-betul, bukan cubaan. Ini lah petua moden. Tiada lagi petua menggunakan ulam-ulaman, akar-akar kayu dan sebagainya. Tapi, macam mana nak dapatkan ramuan yang disenaraikan tu?


Mudah sahaja. Ini caranya:

1. Polifenol boleh didapati daripada Vivix shaklee. Hanya 1 sudu besar Vivix memgandungi polifenol yang dapat melindungi sinaran UV dari dalam. Ia menghentikan penguraian kolagen, mengurangkan keradangan & mengurangkan pembentukkan pigmentasi.


2. Vitamin B boleh dengan membancuh Shaklee ESP. Tiga sudu besar ESP boleh dibancuh bersama air sejuk atau susu full cream. ESP mengandungi vitamin B yang terkenal sebagai vitamin anti-stress. Ia dapat membantu mengurangkan stress seterusnya menjadikan kurang penghasilan tompok hitam di kulit.

ESP juga mengandungi protein yang membekalkan asid amino perlu untuk memperbaiki tekstur kulit dan mencerahkan pigmentasi kulit. Maka, dapat la kulit yang cerah dan flawless. Hehe...


3.  Shaklee Collagen Plus Powder memudahkan anda untuk mendapatkan keperluan kolagen. Hanya bancuh 1 sachet Collagen Plus Powder bersama 1 cawan air sejuk atau apa-apa air sejuk kegemaran anda.

Kolagen membantu mengembalikan keanjalan kulit, mengurangkan kedutan, meningkatkan kelembapan, mengurangkan kekeringan & pengelupasan kulit. Dengan itu, dapat la anda kulit awet muda. WOW!!!


Begitulah serba-sedikit petua hilangkan jeragat yang anda boleh amalkan sekiranya anda ada mengalami masalah jeragat. Jangan risau, produk Shaklee adalah bebas dari sebarang bahan kimia & telah ramai mendapat kesan dari amalan pengambilan produk Shaklee.


Jemput juga baca petua hilang jeragat dari upline kami pula diSINI.


Sekiranya anda pergi ke branch atau HQ Shaklee untuk mendapatkan produk yang saya nyatakan boleh isi link ini siap-siap ye. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus tau. Lebih jimat untuk anda.


https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1201299 


Sebarang pembelian dari saya, anda akan dapat konsultasi percuma. Banyak info tambahan saya akan kongsikan kepada anda. Info tentang kesihatan & jana pendapatan untuk kehidupan yang lebih baik. InsyaAllah.


Jika anda ada persoalan tentang vitamin, pemakanan & kesihatan, kami sedia membantu.


Join kami ye. Register di sini 

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1201299 



#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#petuahilangjeragat



Petua moden, hasil yang awesome, Bebas bahan kimia, Berkesan Terbukti.


Haidzir & Hamraa

SID 1201299 

No tel: 0165572732 

Your trusted Shaklee Independent Distributor / Shaklee Business Builder / Coach IFLAT

Comments

Popular Posts