SOLUSI KURUS BERSAMA SET HELLO NEW YOU


Obesiti menjadi ancaman dunia

"Susahnya nak bangun bila dah duduk ni. Kenapa yer?"

"Dah duduk, rasa berlapis-lapis perut ni. Adoi..."

Anda mesti ada berkata-kata seorang diri dengan dialog ni kan? hehe...saya pun kadang-kala ada juga. Itu antara tandanya berat badan anda dah bertambah. Badan semakin membesar.

Bulan syawal ni, memang tak terkira la bilangan open house yang ada. Sehari boleh cecah 4-5 rumah. Dah tu, setiap rumah kena la makan. menu pula semua sedap-sedap belaka. kira semua favourite kita la. Akhirnya, dah separuh bulan syawal ni, hasilnya kita membesar dengan jayanya. 😅

Antara masalah yang bakal anda hadapi sekiranya badan terus membesar adalah;

  • sakit lutut akibat lebihan bebanan dari badan
  • sakit jantung akibat lebihan lemak terkumpul di salur darah
  • kencing Manis akibat lebihan gula dalam badan
  • & macam-macam lagi.
Oleh itu, seharusnya anda risau apabila berat badan meningkat secara berlebihan. Jom kita cerita pula apa punca-punca kenaikan berat badan ini.
Antara punca kenaikan berat badan;
  • pengambilan gula berlebihan di dalam makanan & minuman. Gula akan ditukarkan menjadi tenaga & lebihan akan ditukar menjadi lemak.
  • pengambilan karbohidrat berlebihan. karbo akan diproses oleh badan dimana sebahagiannya menjadi gula. Maka, bertambah lagi gula dalam badan.
  • kurang bergerak aktif. maknanya, kurang bersenam atau melalukan aktiviti yang dapat meningkatkan Kadar Nadi anda.
  • stress. apabila anda stress, badan tidak berfungsi dengan baik. Ia juga mengganggu tidur anda, Maka anda tidak dapat berehat dengan baik untuk badan memulihkan diri anda.

Intermittent Fasting

Bagi mengatasi masalah-masalah yang saya senaraikan diatas, cadangan solusi dari saya adalah dengan mengamalkan Intermittent Fasting (IF) & tukar gaya pemakanan anda. Apa itu IF?

IF adalah satu teknik pemakanan dimana kita akan selang-seli antara tempoh makan & berpuasa. Secara mudah untuk anda faham adalah dalam tempoh sehari iaitu 24 jam, anda perlu tentukan berapa jam untuk anda makan & berapa jam untuk anda berpuasa. Teknik yang terkenal adalah 16/8 iaitu, berpuasa selama 16 jam & 8 jam untuk makan. 

IF Teknik 16:8

Penat la puasa lama-lama. Bak kata upin & ipin, "mati la..." haha...
Jangan risau. Tempoh berpuasa ini adalah termasuk waktu tidur anda. Masa tidur, confirm tiada orang makan. Hehe...Sebagai contoh, makanan terakhir anda adalah pada pukul 7 malam. maka, selepas itu jangan ambil sebarang makanan. Yang dibenarkan hanya la air kosong sahaja. Boleh juga ambil teh atau kopi, tapi jangan dicampur dengan gula atau sebarang bahan tambahan yang lain.

Teruskan berpuasa sehingga pukul 11 pagi keesokan harinya. Tempoh yang anda dibenarkan makan adalah selepas jam 11 pagi sehingga pukul 7 malam. Begitu la IF dilaksanakan. Seterusnya, ulang rutin yang sama setiap Hari Dan jadikan ia gaya hidup anda yang baru. Mudah kan? Tidak perlu bersusah-payah memikirkan jenis-jenis makanan yang perlu anda buat untuk teknik IF ini.

Anda bebas makan apa sahaja sewaktu tempoh makan. Tapi, kena kawal la yer. Jangan melantak macam orang tak makan seminggu. hehe...IF tidak seperti diet yang lain yang menghadkan pemakanan anda kepada sesetengah jenis makanan sahaja.

Kelebihan IF yang bakal anda dapat ialah;
  • penurunan berat badan
  • pengurangan ukur lilit pinggang, menunjukkan hilangnya lemak-lemak degil di kawasan perut
  • kurang kehilangan otot berbanding teknik diet yang lain
  • mengurangkan gula dalam darah & insulin badan dimana ini melindungi anda dari penyakit kencing Manis.
  • mengurangkan tahap kolestrol punca penyakit jantung

Begitu la banyaknya manfaat anda perolehi dengan mengamalkan teknik IF. Bagi membantu anda menjalankan IF dengan lebih mudah, Shaklee mempunyai set "Hello New You"


Set Hello New You

Set Hello New You terdiri daripada produk berikut
  • Cinch Shake - pengganti hidangan. membekalkan keperluan protein & asid amino di dalam badan. Juga mengandungi serat & liusin yang membantu anda kenyang lebih lama.
  • Omega Guard - meningkatkan metabolisma badan, membuatkan rasa kenyang & membakar lemak.
  • Lecithin - membantu memecahkan lemak
  • Herb-lax - mengandungi daun senna yang membantu melancarkan usus. Maka, anda mudah membuang air besar & mengurangkan toksik di dalam badan.

Bila nak guna set Hello New You ni?
Sepanjang anda mengamalkan IF, set ini sangat membantu. Saya telah pun mengamalkan teknik IF ini semenjak Februari 2022 lagi. Alhamdulillah, ianya sangat membantu. Tiada lagi kepeningan bahan mentah apa yang perlu dibeli, apa jenis masakan yang dibolehkan, & macam-macam lagi kenkangan apabila anda ingin berdiet. Bagi mereka yang membeli set Hello New You directly dari saya atau team, group kami ada menyediakan group support khas dimana anda akan mendapat manfaat berikut;
  • Cara-cara khusus penggunaan set Hello New You
  • Group sokongan & motivasi secara PERCUMA
  • Khidmat nasihat secara PERCUMA
  • Info-info berkenaan kesihatan, pemakanan & suppliment secara PERCUMA
  • Personal coaching secara PERCUMA (sekiranya perlu)
Bagi anda yang ingin mendapatkan hasil yang premium, team kami ada menyediakan set First Class dimana, kita bekalkan produk-produk tambahan seperti Vivix/RexV, Kolagen, Cinch Tea & DTX. Setiap suppliment ini akan membantu anda;
  • Meningkatkan tenaga agar sentiasa segar walau berpuasa 16 jam
  • Menjadikan kulit lebih muda
  • Membantu hati mengeluarkan toxin dari badan
  • Meningkatkan metabolisma bagi membakar lemak walau anda hanya melakukan aktiviti ringan

Set First Class

Ikuti kisah set hello new you menjadikan kulit semakin cantik & kekal muda. Kisah set Hello New You.

Jadi, apa anda tunggu lagi. Set Hello New You ini masih dalam promosi Shaklee bagi bulan Mei 2023. Bulan seterusnya belum pasti jika ada lagi promosi untuk set Hello New You ini.


Sekiranya anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ini siap-siap ye. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus tau. Lebih jimat untuk anda.


Sebarang pembelian dari saya, anda akan dapat konsultasi percuma. Banyak info tambahan saya akan kongsikan kepada anda. Info tentang kesihatan & jana pendapatan untuk kehidupan yang lebih baik. InsyaAllah.

Jika anda ada persoalan tentang vitamin, pemakanan & kesihatan, kami sedia membantu.

Join kami ye. Register di sini 


#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#IFLAT
#SetHelloNewYou


Best Regards, 
Haidzir & Hamraa
SID 1201299 
No tel: 0165572732 
Your trusted Shaklee Independent Distributor / Shaklee Business Builder / Coach IFLAT

Comments

Popular Posts